Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

ΟΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ "ΥΠΕΡ-ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ

"ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ"

ΠΡΟ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Νο [ 3 ] - [ 2008.02.18 10:00 ]

ΟΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ "ΥΠΕΡ-ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ"

ΟΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ (ΑΡΘΡΑ 134, 134Α, 135 Π.Κ.) ΜΕ ΔΙΑΡΚΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΜΙΑΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΟΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑΤΟΣ (ΑΡΘΡΟ 187 Π.Κ.) ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΞΕΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ ΠΟΥ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΗΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΪΚΗ ΔΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 116 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 4 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΔΟΛΙΑ ΣΙΩΠΗΛΑ ΚΑΙ ΑΘΟΡΥΒΑ ΕΠΙ 143 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΤΗ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΟ "ΥΠΕΡ-ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ" Ή "ΥΠΕΡ-ΚΟΜΜΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ"

ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΕΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ

ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΡΥΨΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΥΠΕΡ-ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΔΙΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΟΛΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΞΕΝΟΦΕΡΤΟ ΚΑΙ ΞΕΝΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ-ΣΥΣΤΗΜΑ-ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ

ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΥΠΕΡ-ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΝΑ ΤΗΝ ΑΡΝΗΘΟΥΝ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΨΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΤΟ ΥΠΕΡ-ΚΟΜΜΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΟΜΩΣ ΞΕΣΚΕΠΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΔΙΟΤΙ ΕΝΩ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘ' ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΟΜΗ ΑΥΤΕΣ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΚΟΜΜΑ ΚΑΙ ΕΑΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΫΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΑΝΩΣ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΟΘΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΙΓΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΥΡΗΝΑ ΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ

ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ-ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ ΕΦΕΥΡΗΜΑ ΤΗΣ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗΣ ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 116 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΜΕΤΡΑ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΔΗΘΕΝ Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (???) ΕΝΩ ΠΡΟΤΙΘΕΝΤΑΙ ΛΙΑΝ ΣΥΝΤΟΜΩΣ ΝΑ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΛΕΓΜΕΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ

ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΜΕ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΤΕΛΟΥΝ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΜΕ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΠΩΤΕΡΟ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΔΙΧΑΣΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΔΟΜΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

ΟΙ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΞΕΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΗΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ "ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ" (Κ.Ε.Θ.Ι.) ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ

http://www.kethi.gr

1. Η ΨΗΦΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΛΕΓΕΙΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ): ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

1887-88

Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το σύνθημα «Δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες», μέσα από τις σελίδες της «Εφημερίδος των Κυριών».

1921

Ο πρωθυπουργός Γούναρης υπόσχεται δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες και υποστηρίζει σχετική πρόταση στην Τρίτη Εθνοσυνέλευση, η οποία απορρίπτεται και προκαλεί βίαιες συζητήσεις.

1924

Η Εθνοσυνέλευση αποφασίζει να δώσει δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες μετά από μία πενταετία. Θα ψηφίζουν μόνο στις δημοτικές εκλογές, χωρίς να μπορούν να εκλέγονται και αυτό με την προϋπόθεση να έχουν συμπληρώσει το 30ό έτος της ηλικίας τους και να γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση.

1928

Πρώτη δημόσια συγκέντρωση για το δικαίωμα ψήφου των γυναικών (Θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ, 18 Μαρτίου).

1934

Οι γυναίκες καλούνται να ψηφίσουν στις δημοτικές εκλογές. Τελικά ψηφίζουν μόνο 240 γυναίκες, επειδή δεν έχει ληφθεί μέριμνα για να συμπεριληφθούν στους εκλογικούς καταλόγους και εξαιτίας των αρνητικών κοινωνικών αντιλήψεων και του μεγάλου αριθμού αναλφάβητων γυναικών.

1945

Το ψήφισμα του Εθνικού Συμβουλίου της πρώτης λαϊκής εξουσίας στην Ελλάδα (ΠΕΕΑ - Πανελλήνια Επιτροπή Εθνικής Απελευθέρωσης), που συνέρχεται στις Κορυσχάδες αναφέρει ρητά: «Όλοι οι Έλληνες, άνδρες και γυναίκες, έχουν τα ίδια πολιτικά και αστικά δικαιώματα», αναγνωρίζει δηλαδή για πρώτη φορά ίσα πολιτικά δικαιώματα για τα δύο φύλα. Το ψήφισμα έχει χαρακτήρα προσωρινού συνταγματικού χάρτη. Οι γυναίκες ψηφίζουν ισότιμα και εκλέγονται στο Εθνικό Συμβούλιο.

1952

Ο Νόμος 2159 κατοχυρώνει το δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι των γυναικών στις Δημοτικές αλλά και τις Βουλευτικές εκλογές. Ωστόσο οι γυναίκες αποκλείονται από τις εκλογές του Νοεμβρίου, γιατί δεν έχουν ενημερωθεί οι εκλογικοί κατάλογοι.

Εκλέγεται η πρώτη γυναίκα βουλευτής. Είναι η Ελένη Σκούρα («Ελληνικός Συναγερμός»), που μαζί με τη Βιργινία Ζάννα (Κόμμα Φιλελευθέρων) είναι οι δύο πρώτες γυναίκες υποψήφιες για το βουλευτικό αξίωμα.

1956

Η πρώτη γυναίκα στην κυβέρνηση: η Λίνα Τσαλδάρη, Υπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας (Ε.Ρ.Ε.) Επίσης εκλέγεται η πρώτη γυναίκα Δήμαρχος στην Κέρκυρα. Είναι η Μαρία Δεσύλλα.

1964

Εκλέγονται 135 γυναίκες δημοτικοί σύμβουλοι.

1975

Το πρώτο ελληνικό Σύνταγμα που ορίζει ρητά ότι «όλοι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες είναι ίσοι ενώπιον του Νόμου».

2. ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

Το ισχύον εκλογικό σύστημα είναι σύστημα ενισχυμένης αναλογικής με σταυρό προτίμησης.

Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 τα μεγαλύτερα κόμματα έχουν καθιερώσει τυπικά συστήματα ποσοστώσεων ή αναλογικής εκπροσώπησης των γυναικών στα όργανα διοίκησής του, αλλά όχι και θετικά μέτρα, ώστε να υποστηριχθούν οι γυναίκες για τις υποψηφιότητες και την εκλογή τους.

Έτσι, τα συστήματα αυτά δεν εφαρμόζονται πλήρως στην πράξη, επειδή θεωρείται ότι δεν υπάρχουν γυναίκες διαθέσιμες.

Ο θεσμός του σταυρού προτίμησης είναι ένας ακόμη παράγοντας που περιορίζει τις υποψηφιότητες και την εκλογή γυναικών, επειδή καθιστά την ατομική προεκλογική εκστρατεία εξαιρετικά δαπανηρή και ανταγωνιστική, ιδιαίτερα για τα «κόμματα εξουσίας». Έτσι αυτοί/ές που συνήθως εκλέγονται είναι όσοι/ες διαθέτουν περισσότερα χρήματα ή άλλη οικονομική υποστήριξη ή εξασφαλίζουν μεγαλύτερη προβολή από τα μέσα ενημέρωσης.

3. ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

ΝΔ

ΠΑΣΟΚ

ΚΚΕ

ΣΥΝ

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (ΝΔ)

Έτος ίδρυσης 1974

Ποσοστό γυναικών-μελών 35%

Διεύθυνση Ρηγίλλης 18, 10674 Αθήνα

Τηλέφωνα 210-7290071-9

Φαξ 210-7225023

e-mail info@nd.gr

www nd.gr

Γυναικείο τμήμα:

Ονομασία Γραμματεία για τη Στήριξη της Οικογένειας και την Ισότητα Ευκαιριών

Έτος ίδρυσης 1974 ως τμήμα εθελοντικής εργασίας 1981 επίσημο τμήμα ως αυτοτελής κομματική υπηρεσία

Διεύθυνση Αγ. Κωνσταντίνου 38, 10437 Αθήνα

Τηλέφωνα 210-5285488 και 489

Φαξ 210-5285405

e-mail

Ρυθμίσεις που προωθούν την ισόρροπη συμμετοχή - Διατάξεις στο καταστατικό του κόμματος και χρονολογία θέσπισης:

«Οι γυναίκες μέλη του κόμματος συμμετέχουν στις διοικήσεις όλων των συλλογικών οργάνων σε ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 20% του συνόλου των μελών του» (Συνέδριο 1994).

Aρθρο 10

Συνέδριο του Κόμματος-Συγκρότηση

1. Το Συνέδριο... και συγκροτείται:

...θ. Από 46 αντιπροσώπους των Κομματικών Οργανώσεων του Εξωτερικού, εκ των οποίων δεκαπέντε (15) γυναίκες που εκλέγονται από τα μέλη των ΤΕ των ΝΟ Ελλήνων Εξωτερικού...

...ιβ. Από τρεις (3) γυναίκες από κάθε Νομαρχιακή Οργάνωση με βάση τις υφιστάμενες Ν.Ο. κατά την ψήφιση του παρόντος, συν επιπλέον αριθμός γυναικών ίσος με το ήμισυ των βουλευτικών εδρών κάθε Νομού...

Aρθρο 16

Κεντρική Επιτροπή-Συγκρότηση

5. Η εκλογή των μελών της Κεντρικής Επιτροπής γίνεται από οκτώ (8) πίνακες υποψηφίων σε κοινό ψηφοδέλτιο. Οι γυναίκες υποψήφιες εκλέγονται υποχρεωτικώς σε ποσοστό τουλάχιστον 30% από κάθε πίνακα. Το ψηφοδέλτιο ανά πίνακα περιλαμβάνει και ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών που επιθυμούν να εκλεγούν με την ποσόστωση του 30%. Εξυπακούεται ότι οι γυναίκες μπορούν να είναι υποψήφιες και μέσω των γενικών πινάκων όπως αναφέρονται στην παρούσα παράγραφο...

...ιβ. Τα μέλη της ΚΕ που προβλέπονται από την παράγραφο 1, εδ.στ� του παρόντος άρθρου, εκλέγονται:

Από τον πρώτο πίνακα (μη κοινοβουλευτικά μέλη) 40, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 12 γυναίκες

Από το δεύτερο πίνακα (μη κοινοβουλευτικά μέλη) 45, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 14 γυναίκες

Από τον τρίτο πίνακα (εκπρόσ.τοπ.αυτοδιοίκησης) 14, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 4 γυναίκες

Από τον τέταρτο πίνακα (εκπρόσ.αγροτικού τομέα) 8, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 2 γυναίκες

Από τον πέμπτο πίνακα (εκπρόσ. συνδικαλιστικού & ειδικών κομματικών-θεματικών οργαν.) 16, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 5 γυναίκες

Από τον έκτο πίνακα (εκπρόσ.επιστημονικού) 10, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 3 γυναίκες

Από τον έβδομο πίνακα (εκπρόσ.εμπορικού) 5, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 2 γυναίκες

Από τον όγδοο πίνακα (τ.βουλευτές, τ.ευρωβουλευτές, υποψ.που δεν εξελέγησαν στις τελευταίες προ συνεδρίου εκλογές) 12, μεταξύ των οποίων τουλάχιστον 4 γυναίκες...

... Κατά συνέπεια οι σταυροί ανά πίνακα ορίζονται ως εξής:

Για τον πρώτο πίνακα 6 σταυροί προτιμήσεως και 4 για τον ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών

Για το δεύτερο πίνακα 6 σταυροί προτιμήσεως και 4 για τον ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών

Για τον τρίτο πίνακα 4 σταυροί προτιμήσεως και 2 για τον ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών

Για τον τέταρτο πίνακα 3 σταυροί προτιμήσεως και 2 για τον ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών

Για τον πέμπτο πίνακα 4 σταυροί προτιμήσεως και 3 για τον ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών

Για τον έκτο πίνακα 3 σταυροί προτιμήσεως και 2 για τον ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών

Για τον έβδομο πίνακα 2 σταυροί προτιμήσεως και 2 για τον ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών

Για τον όγδοο πίνακα 3 σταυροί προτιμήσεως και 2 για τον ειδικό κατάλογο υποψηφίων γυναικών...

Aρθρο 23

Γραμματείες

3. Τουλάχιστον το 30% των μελών κάθε Γραμματείας, είναι γυναίκες».

(Συνέδριο 2001)

Συμμετοχή των γυναικών στα όργανα διοίκησης του κόμματος:

2000

ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2001

ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2004

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

12%

8%

26%

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

12%

13%

13%

Αντιπροσώπευση των γυναικών στα ψηφοδέλτια και τις βουλευτικές έδρες του κόμματος:

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ

% ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 1999

38

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004

33

ΕΘΝ. ΕΚΛΟΓΕΣ 2000

10

ΕΘΝ. ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

14

ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΔΡΕΣ

% ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 1999

11

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004

18

ΕΘΝ.ΕΚΛΟΓΕΣ 2000

8

ΕΘΝ.ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

10

Επειδή η Νέα Δημοκρατία είναι το μοναδικό κυβερνητικό κόμμα κατά την παρούσα θητεία, παραθέτουμε και τα στοιχεία που αφορούν την κυβέρνηση, η οποία προέκυψε στις 7.3.2004:

Σε 47 υπουργούς και υφυπουργούς, 2 γυναίκες (ποσοστό 4,25%)

Σε 40 γενικούς γραμματείς υπουργείων, 3 γυναίκες (ποσοστό 8%)

Σε 13 γενικούς γραμματείς περιφερειών, 1 γυναίκα (ποσοστό 7,7%)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ (ΠΑ.ΣΟ.Κ)

Έτος ίδρυσης 1974

Ποσοστό γυναικών-μελών 26,9%

Διεύθυνση Χαρ.Τρικούπη 50, 10680 Αθήνα

Τηλέφωνα 210-3665000

Φαξ 210-3606958

e-mail pasok@pasok.gr

www pasok.gr

Γυναικείο τμήμα:

Ονομασία Τομέας Ισότητας ΠΑΣΟΚ

Έτος ίδρυσης 1974

Διεύθυνση Κωλέττη 25-27, 10677 Αθήνα

Τηλέφωνα 210-3896320 και 321

Φαξ 210-3896439

e-mail female@pasok.gr

www pasok.gr

Ρυθμίσεις που προωθούν την ισόρροπη συμμετοχή - Διατάξεις στο καταστατικό του κόμματος και χρονολογία θέσπισης:

Στο άρθρο 9 του καταστατικού του κόμματος που εγκρίθηκε στο 5ο του Συνέδριο (1999), προβλέπονται τα εξής:

«Σε όλα τα επίπεδα της οργάνωσης και της καθοδήγησης πρέπει να επιδιώκεται η συμμετοχή της γυναίκας, στα πλαίσια υλοποίησης της αρχής της ισότητας των δύο φύλων. Σε όλα τα όργανα πρέπει να εκπροσωπούνται οι γυναίκες σε ποσοστό τουλάχιστον ανάλογο με τον αριθμό γυναικών μελών του σώματος που τα εκλέγει και σε κάθε περίπτωση με ποσοστό που δεν θα είναι μικρότερο από 20%».

Συμμετοχή των γυναικών στα όργανα διοίκησης του κόμματος:

2001

2004

ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2005

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

18%

36%

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

21%

25%

5. Αντιπροσώπευση των γυναικών στα ψηφοδέλτια και τις βουλευτικές έδρες του κόμματος:

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ

% ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 1999

33

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004

50

ΕΘΝ. ΕΚΛΟΓΕΣ 2000

11

ΕΘΝ. ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

16

ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΔΡΕΣ

% ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 1999

27

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004

50

ΕΘΝ.ΕΚΛΟΓΕΣ 2000

8

ΕΘΝ.ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

15

Επειδή το ΠΑΣΟΚ ήταν το μοναδικό κυβερνητικό κόμμα, κατά τη θητεία 4/2000 � 3/2004, παραθέτουμε και τα στοιχεία που αφορούν την κυβέρνηση που προέκυψε στις 9.4.2000:

Σε 43 υπουργούς, 4 γυναίκες (ποσοστό 9,3%)

Σε 44 γενικούς γραμματείς υπουργείων, 6 γυναίκες (ποσοστό 13,6%)

Σε 13 γενικούς γραμματείς περιφερειών, 2 γυναίκες (ποσοστό 15%)

Στους 125 βουλευτές, 10 γυναίκες (ποσοστό 8%)

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΚΚΕ)

Έτος ίδρυσης 1918

Ποσοστό γυναικών-μελών 20,18%

Διεύθυνση Λ. Ηρακλείου 145, 14122 Αθήνα

Τηλέφωνα 210-2592111

Φαξ 210-2592260

e-mail

www kke.gr

Γυναικείο τμήμα:

Ονομασία Διατμηματική Επιτροπή της Κεντρικής Επιτροπής για την Ισοτιμία των Γυναικών

Έτος ίδρυσης 1930

Διεύθυνση Λ. Ηρακλείου 145, 14122 Αθήνα

Τηλέφωνα 210-2592311 και 2592111

Φαξ 210-2592286

e-mail

Ρυθμίσεις που προωθούν την ισόρροπη συμμετοχή - Διατάξεις στο καταστατικό του κόμματος και χρονολογία θέσπισης:

Το κόμμα δεν έχει υιοθετήσει ποσοστώσεις ή άλλα μέτρα.

Στο καταστατικό του που εγκρίθηκε το 1993, υπάρχει η εξής αναφορά: «Διαρκής πρέπει να είναι η φροντίδα για την εκλογή γυναικών σε όλα τα καθοδηγητικά όργανα» (άρθρο 27).

Συμμετοχή των γυναικών στα όργανα διοίκησης του κόμματος:

ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2000

ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2005

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

11%

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

19%

40% επικεφαλής τμημάτων της Κεντρικής Επιτροπής

33% μέλη τμημάτων της Κεντρικής Επιτροπής

Στα υπόλοιπα καθοδηγητικά όργανα (Νομαρχιακές Επιτροπές μέχρι και Κομματικές Οργανώσεις Βάσης), μέσος όρος 18%

Αντιπροσώπευση των γυναικών στα ψηφοδέλτια και τις βουλευτικές έδρες του κόμματος:

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ

% ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 1999

29

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004

21

ΕΘΝ. ΕΚΛΟΓΕΣ 2000

17

ΕΘΝ. ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

18

ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΔΡΕΣ

% ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 1999

0

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004

33

ΕΘΝ.ΕΚΛΟΓΕΣ 2000

18

ΕΘΝ.ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

25

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ (ΣΥΝ)

Έτος ίδρυσης 1989

Ποσοστό γυναικών-μελών 33%

Διεύθυνση Πλ. Ελευθερίας 1, 10553 Αθήνα

Τηλέφωνα 210-3378400

Φαξ 210-3219914 και 3217003

e-mail grammateia@syn.gr

www syn.gr

Γυναικείο τμήμα:

Ονομασία Τμήμα Γυναικών

Έτος ίδρυσης 1989

Διεύθυνση Πλ. Ελευθερίας 1, 10553 Αθήνα

Τηλέφωνα 210-3378509 και 510

Φαξ 210-3219914

e-mail womens_dept@syn.gr

Ρυθμίσεις που προωθούν την ισόρροπη συμμετοχή - Διατάξεις στο καταστατικό του κόμματος και χρονολογία θέσπισης:

«Η εκπροσώπηση των γυναικών σ΄ όλα τα βουλευόμενα όργανα γίνεται σε αναλογία με το αντίστοιχο ποσοστό γυναικών μεταξύ των μελών του ΣΥΝ»

Στον «Κανονισμό εκλογής οργάνων και αντιπροσώπων» «ισχύει η ποσόστωση γυναικών επί των εγγεγραμμένων μελών»

Επειδή στις διαδικασίες εκλογής αντιπροσώπων για τα συνέδρια και τις συνδιασκέψεις, καθώς και στην εκλογή της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής και των Νομαρχιακών Επιτροπών ισχύει το δικαίωμα να κατεβαίνουν ξεχωριστά ψηφοδέλτια (λίστες), «Η ποσόστωση γυναικών μεταφέρεται ως υποχρέωση στα ξεχωριστά ψηφοδέλτια. Τα ξεχωριστά ψηφοδέλτια πρέπει να επιδιώκουν η σύνθεσή τους να είναι σύμφωνη με την ποσόστωση γυναικών.. Στην περίπτωση που, μετά την ψηφοφορία, από κάποιο ψηφοδέλτιο δεν εξασφαλίζεται η ποσόστωση, η υποχρέωση δεν μεταφέρεται στα υπόλοιπα ψηφοδέλτια. Στην περίπτωση ισοψηφιών, γίνεται κλήρωση μεταξύ των ισοψηφισάντων. (Εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η ποσόστωση, στην κατανομή προηγούνται οι γυναίκες πριν την κλήρωση)

Η ποσόστωση γυναικών ισχύει και στην αναπλήρωση» (σε περιπτώσεις παραιτήσεων κλπ) Στα εκτελεστικά όργανα δεν ισχύει ποσόστωση.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στο καταστατικό του κόμματος που εγκρίθηκε το 2000.

Συμμετοχή των γυναικών στα όργανα διοίκησης του κόμματος:

ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2001

ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2004

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

14%

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

29%

Νομαρχιακές Επιτροπές-Πολιτικές Κινήσεις Βάσης: Ισχύει η αναλογική ποσόστωση, η οποία κατά κανόνα ανέρχεται στο 1/3.

Αντιπροσώπευση των γυναικών στα ψηφοδέλτια και τις βουλευτικές έδρες του κόμματος:

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ

% ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 1999

33

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004

42

ΕΘΝ. ΕΚΛΟΓΕΣ 2000

23

ΕΘΝ. ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

20

ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΔΡΕΣ

% ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 1999

0

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2004

0

ΕΘΝ.ΕΚΛΟΓΕΣ 2000

33

ΕΘΝ.ΕΚΛΟΓΕΣ 2004

17

4. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΡΡΟΠΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Σύνταγμα του 1975, άρθρο 4: «Όλοι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες είναι ίσοι ενώπιον του Νόμου και έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις». Το Σύνταγμα ενσωματώνει τις αρχές της ισότητας, όπως αυτές περιλαμβάνονται στο Διεθνές Δίκαιο, στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για την Εξάλειψη όλων των Μορφών Διάκρισης εναντίον των Γυναικών (Ν.1342/83) και την Ευρωπαϊκή Κοινωνική Χάρτα (Ν.1426/84).

Ωστόσο το άρθρο 116 του Συντάγματος επιτρέπει «αποκλίσεις» από την αρχή της Ισότητας «για σοβαρούς λόγους, σε περιπτώσεις που ορίζει ειδικά ο Νόμος». Αυτή η διάταξη δεν επέτρεψε μέχρι πρόσφατα να ληφθούν θετικά μέτρα (ποσοστώσεις στα κέντρα λήψης αποφάσεων, θετικές διακρίσεις για τις γυναίκες κατά την πρόσληψη και προαγωγή προσωπικού κλπ), παρόλο που αυτές είχαν ήδη εισαχθεί στο Ελληνικό Δίκαιο μέσω της κύρωσης των διεθνών συμβάσεων.

Το Συμβούλιο Επικρατείας, κάνοντας μια ριζική στροφή στη νομολογία του, με τις αποφάσεις Νο 1933 και 1917-1929/88 της Ολομέλειάς του ορίζει ότι «η λήψη θετικών μέτρων υπέρ των γυναικών δεν αντιβαίνει το Σύνταγμα, στο βαθμό που τα μέτρα αυτά αποβλέπουν στην επίσπευση της αποκατάστασης μιας πραγματικής ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών».

Μετά από πολύχρονες διεκδικήσεις των γυναικείων οργανώσεων, η προηγούμενη Βουλή αποφάσισε ομόφωνα την τροποποίηση του αρ.116 του Συντάγματος έτσι ώστε, «απαλειφομένων των �αποκλίσεων� να προβλεφθεί μόνο η δυνατότητα λήψης παροδικών θετικών μέτρων�για την πραγματική εφαρμογή της αρχής της Ισότητας». Η παρούσα Αναθεωρητική Βουλή ενέκρινε την τροποποίηση. Η πρόταση που είχαν υποβάλει οι γυναικείες οργανώσεις για τη διατύπωση της παρ.2 του αρ.116 είχε ως εξής: «Δεν αποτελεί διάκριση λόγω φύλου η λήψη θετικών μέτρων για την προώθηση της ουσιαστικής (ή πραγματικής) ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το Κράτος μεριμνά για την άρση των ανισοτήτων που υφίστανται στην πράξη, ιδίως εις βάρος των γυναικών». Στο νέο σύνταγμα το αρ. 116 παρ.2 έχει διατυπωθεί σύμφωνα με την παραπάνω πρόταση.

Στα πλαίσια της συνολικής βελτίωσης του πολιτικού κλίματος γύρω από το θέμα αυτό, ψηφίστηκε με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Ισότητας Νόμος του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για την εισαγωγή των ποσοστώσεων (1/3) σε όλα τα όργανα λήψης αποφάσεων του Δημοσίου, καθώς και τις επιχειρήσεις και οργανισμούς που εποπτεύονται από αυτό και την Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση (Ν.2839/2000,αρ.6).

Τέλος το Μάρτιο 2001 η Ελληνική Βουλή ψήφισε το Νόμο 2910/01, αρ 75, με τον οποίο εισάγεται ποσόστωση 1/3 σε όλα τα ψηφοδέλτια των δημοτικών και Νομαρχιακών εκλογών. Η ρύθμιση θα ισχύσει για πρώτη φορά στις δημοτικές εκλογές του 2002

ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ "ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ" (Κ.Ε.Θ.Ι.) ΚΑΙ ΤΗΣ "ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ" (Γ.Γ.Ι.) ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΗΓΗΘΕΙΤΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΝΤΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ

http://www.isotita.gr

http://www.kethi.gr

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#1

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#2

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#3

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#4

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#5

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#6

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#7

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#8

http://www.kethi.gr/greek/apofaseis/home.htm#9

http://www.kethi.gr/greek/organoseis/index.htm

http://www.kethi.gr/greek/organoseis/organoseis.htm

http://www.kethi.gr/greek/organoseis/synaiterismoi.htm

Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

Η ΨΗΦΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΛΕΓΕΙΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ): ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΙΣΟΡΡΟΠΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚ-ΔΡΑΣΕΙΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

"ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ 1952-2000" ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΜΑΡΤΙΟΣ 2000

ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΑ


ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΔΟΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΩΝ

ΠΟΙΝΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Προσβολές του πολιτεύματος

Άρθρο 134. -Εσχάτη προδοσία.

Τιμωρείται με την ποινή της ισόβιας ή πρόσκαιρης κάθειρξης:

Α) όποιος αποπειράται να αποστερήσει με οποιονδήποτε τρόπο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή αυτόν που ασκεί την προεδρική εξουσία από την εξουσία που έχουν κατά το Σύνταγμα"

Β) όποιος αποπειράται με σωματική βία ή με απειλές σωματικής βίας:

α) να παρεμποδίσει κάποιον απ' αυτούς από την άσκηση της συνταγματικής εξουσίας του ή να τον εξαναγκάσει να επιχειρήσει πράξη που απορρέει από αυτή την εξουσία και

β) να μεταβάλλει το πολίτευμα του Κράτους.

2. Με ισόβια ή πρόσκαιρη κάθειρξη τιμωρείται όποιος, εκτός από την περίπτωση της προηγούμενης παραγράφου:

α) επιχειρεί με βία ή απειλή βίας ή με σφετερισμό της ιδιότητάς του ως οργάνου του Κράτους να καταλύσει ή να αλλοιώσει ή να καταστήσει ανενεργό, διαρκώς ή προσκαίρως, το δημοκρατικό πολίτευμα που στηρίζεται στη λαϊκή κυριαρχία ή θεμελιώδεις αρχές ή θεσμούς του πολιτεύματος αυτού.

β) επιχειρεί με τα μέσα που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο και με τρόπο πρόσφορο να διαταράξει την ομαλή λειτουργία του πολιτεύματος, να αποστερήσει ή να παρακωλύσει τη Βουλή, την Κυβέρνηση ή τον Πρωθυπουργό από την ενάσκηση της εξουσίας που τους παρέχει το Σύνταγμα ή να τους εξαναγκάσει να εκτελέσουν ή να παραλείψουν πράξεις που απορρέουν από την εξουσία αυτή'

Υ) ασκεί ή άσκησε την εξουσία που ο ίδιος ή άλλος κατέβαλε με τους τρόπους και με τα μέσα που προβλέπει το άρθρο αυτό.

3. Όποιος αποπειράται να θανατώσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή εκείνον που ασκεί την προεδρική εξουσία τιμωρείται με θάνατο ή ισόβια κάθειρξη.

Άρθρο 134Α. -Θεμελιώδεις αρχές και θεσμοί του Πολιτεύματος.

Θεμελιώδεις αρχές και θεσμοί του πολιτεύματος θεωρούνται στο πλαίσιο του προηγούμενου άρθρου:

α) η ανάδειξη του Αρχηγού του Κράτους με εκλογή

β) το δικαίωμα του λαού να εκλέγει τη Βουλή με γενικές, άμεσες, ελεύθερες, ίσες και μυστικές ψηφοφορίες μέσα στα συνταγματικό χρονικό πλαίσια'

Υ) το κοινοβουλευτικό σύστημα διακυβέρνησης.

δ) η αρχή του πολυκομματισμού'

ε) η αρχή της διάκρισης των εξουσιών, όπως προβλέπεται στο Σύνταγμα.

στ) η αρχή της δέσμευσης του νομοθέτη από το Σύνταγμα και της εκτελεστικής και της δικαστικής εξουσίας από το Σύνταγμα και τους νόμους'

ζ) η αρχή της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης' και

η) η γενική αρχή και προστασία των ατομικών δικαιωμάτων που προβλέπει το Σύνταγμα.

Άρθρο 135. -Προπαρασκευαστικές πράξεις εσχάτης προδοσίας.

1. Όποιος δημόσια ή με τη διάδοση εγγράφων, εικόνων ή παραστάσεων προκαλεί με πρόθεση ή προσπαθεί να διεγείρει άλλους στο να επιχειρήσουν πράξεις από εκείνες που αναφέρονται στο άρθρο 134 τιμωρείται με κάθειρξη.

2. Όποιος συνωμοτεί με άλλον με σκοπό να εκτελέσουν πράξη από εκείνες που αναφέρονται στο άρθρο 134 ή με συνεννοήσεις με ξένη κυβέρνηση προπαρασκευάζει την εκτέλεση μιας απ' αυτές τις πράξεις, τιμωρείται με κάθειρξη.

3. Οποιαδήποτε άλλη προπαρασκευαστική ενέργεια με πρόθεση μιας από τις αναφερόμενες στο άρθρο 134 πράξεις τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών.

4. Συνωμοσία υπάρχει όταν δύο ή περισσότεροι συναποφασίσουν να τελέσουν πράξη εσχάτης προδοσίας ή αναλάβουν αμοιβαία υποχρέωση να τελέσουν τέτοια πράξη.

Άρθρο 187. Εγκληματική οργάνωση.

1. Με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών τιμωρείται όποιος συγκροτεί ή εντάσσεται ως μέλος σε δομημένη και με διαρκή δράση ομάδα από τρία ή περισσότερα πρόσωπα (οργάνωση) και επιδιώκει τη διάπραξη περισσότερων κακουργημάτων που προβλέπονται στα άρθρα 207 (παραχάραξη), 208 (κυκλοφορία παραχαραγμένων νομισμάτων), 216 (πλαστογραφία), 218 (πλαστογραφία και κατάχρηση ενσήμων), 242 (ψευδής βεβαίωση, νόθευση), 264 (εμπρησμός), 265 (εμπρησμός σε δάση), 268 (πλημμύρα), 270 (έκρηξη), 272 (παραβάσεις σχετικές με τις εκρηκτικές ύλες), 277 (πρόκληση ναυαγίου), 279 (δηλητηρίαση πηγών και τροφίμων), 291 (διατάραξη της ασφάλειας σιδηροδρόμων, πλοίων και αεροσκαφών), 299 (ανθρωποκτονία με πρόθεση), 310 (βαριά σωματική βλάβη), 322 (αρπαγή), 323 (εμπόριο δούλων), 323Α (εμπορία ανθρώπων), 324 (αρπαγή ανηλίκων), 327 (ακούσια απαγωγή), 336 (βιασμός), 338 (κατάχρηση σε ασέλγεια), 339 (αποπλάνηση παιδιών), 348Α (πορνογραφία ανηλίκων), 351 (σωματεμπορία), 351Α (ασέλγεια με ανήλικο έναντι αμοιβής), 374 (διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπής), 375 (υπεξαίρεση), 380 (ληστεία), 385 (εκβίαση), 386 (απάτη), 386Α (απάτη με υπολογιστή), 404 (τοκογλυφία), όπως επίσης περισσότερων κακουργημάτων που προβλέπονται στη νομοθεσία περί ναρκωτικών, ό­πλων, εκρηκτικών υλών και προστασίας από υλικά που εκπέμπουν επιβλαβείς για τον άνθρωπο ακτινοβολίες.

2. Όποιος με απειλή ή χρήση βίας κατά δικαστικών λειτουργών, ανακριτικών ή δικαστικών υπαλλήλων, μαρτύρων, πραγματογνωμόνων και διερμηνέων ή με δωροδοκία των ίδιων προσώπων επιχειρεί να ματαιώσει την αποκάλυψη ή δίωξη και τιμωρία των πράξεων της προηγούμενης παραγράφου τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους.

3. Όποιος, εκτός από τις περιπτώσεις της παραγράφου 1, ενώνεται με άλλον για να διαπράξει κακούργημα (συμμορία), τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών. Με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών τιμωρείται ο υπαίτιος, αν η κατά το προηγούμενο εδάφιο ένωση έγινε για τη διάπραξη πλημμελήματος το οποίο τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και με το οποίο επιδιώκεται οικονομικό ή άλλο υλικό όφελος ή η προσβολή της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας ή της γενετήσιας ελευθερία.

4. Η κατασκευή, προμήθεια ή κατοχή όπλων, εκρηκτικών υλών και χημικών ή βιολογικών υλικών ή υλικών που εκπέμπουν επιβλαβείς για τον άνθρωπο ακτινοβολίες προς εξυπηρέτηση των σκοπών της οργάνωσης της παραγράφου 1 ή της συμμορίας της παραγράφου 3 ή η επιδίωξη οικονομικού ή άλλου υλικού οφέλους των μελών τους συνιστούν επιβαρυντικές περιστάσεις. Η μη τέλεση οποιουδήποτε από τα επιδιωκόμενα εγκλήματα των παραγράφων 1 και 3 συνιστά ελαφρυντική περίσταση, Η απλή ψυχική συνέργεια στα εγκλήματα της συγκρότησης ή συμμετοχής κατά την παράγραφο 1 ή της συμμορίας κατά την παράγραφο 3 δεν τιμωρείται, εφόσον τα μέλη της οργάνωσης ή συμμορίας δεν επιδιώκουν οικονομικό ή άλλο υλικό όφελος.

5. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και όταν οι προβλεπόμενες σε αυτό αξιόποινες πράξεις τελέσθηκαν στην αλλοδαπή από ημεδαπό ή στρέφονταν κατά Έλληνα πολίτη ή κατά νομικού προσώπου που εδρεύει στην ημεδαπή ή κατά του Ελληνικού κράτους, ακόμη και αν αυτές δεν είναι αξιόποινες κατά τους νόμους της χώρας στην οποία τελέσθηκαν.

ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΙΑ ΤΗΝ ΔΟΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΤΩΝ

Το Ελληνικό Σύνταγμα

http://www.pa-sy-a.gr/epiloges/gnwsh/hlektronikh_biblioqhkh/nomika_bilia_kai_keimena/to_syntagma/to_syntagma.htm

MEPOΣ ΔEYTEPO - Aτομικά και κοινωνικά δικαιώματα

'Αρθρο 4 - (Ισότητα των Ελλήνων)

1. Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.

2. Oι Έλληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

3. Έλληνες πολίτες είναι όσοι έχουν τα προσόντα που ορίζει ο νόμος. Eπιτρέπεται να αφαιρεθεί η ελληνική ιθαγένεια μόνο σε περίπτωση που κάποιος απέκτησε εκούσια άλλη ιθαγένεια ή που ανέλαβε σε ξένη χώρα υπηρεσία αντίθετη προς τα εθνικά συμφέροντα, με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπει ειδικότερα ο νόμος.

4. Mόνο Έλληνες πολίτες είναι δεκτοί σε όλες τις δημόσιες λειτουργίες, εκτός από τις εξαιρέσεις που εισάγονται με ειδικούς νόμους.

5. Oι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.

6. Kάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλα είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της Πατρίδας, σύμφωνα με τους ορισμούς των νόμων.

7. Tίτλοι ευγένειας ή διάκρισης ούτε απονέμονται ούτε αναγνωρίζονται σε Έλληνες πολίτες.

MEPOΣ TETAPTO - Eιδικές τελικές και μεταβατικές διατάξεις

TMHMA Γ΄ - Mεταβατικές διατάξεις

'Αρθρο 116 - (Ισχύς διατάξεων αντίθετων με το άρθρο 4 παρ.2 και 22 παρ.1)

1. Διατάξεις υφιστάμενες που είναι αντίθετες προς το άρθρο 4 παράγραφος 2 εξακολουθούν να ισχύουν ώσπου να καταργηθούν με νόμο, το αργότερο έως την 31 Δεκεμβρίου 1982.

2. ** Δεν αποτελεί διάκριση λόγω φύλου η λήψη θετικών μέτρων για την προώθηση της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το Κράτος μεριμνά για την άρση των ανισοτήτων που υφίστανται στην πράξη, ιδίως σε βάρος των γυναικών.

3. Kανονιστικές υπουργικές αποφάσεις, καθώς και διατάξεις συλλογικών συμβάσεων ή διαιτητικών αποφάσεων για τη ρύθμιση αμοιβής της εργασίας που είναι αντίθετες προς τις διατάξεις του άρθρου 22 παράγραφος 1 εξακολουθούν να ισχύουν έως την αντικατάστασή τους, που συντελείται το αργότερο μέσα σε τρία έτη από την έναρξη της ισχύος του Συντάγματος.